|
Фактор 1. Безпечний простір |
Фактор 2. Отриманий результат |
Фактор 3. Ситуація успіху |
|
Емоційна складова |
Задоволення запиту |
Зміст та організація зустрічі |
К
р
и
т
е
р
і
ї
К
р
и
т
е
р
і
ї
|
Спілкування побудоване на поважному ставленні до дитини, політиці сейфгардінгу
Тренер / тренерка:
- створює домовленості та обговорює правила взаємодії, враховує учнівські пропозиції;
- використовує мову, що не має ознак оціночних суджень;
- заохочує до вільного самовираження дитини, запрошує до діалогу, цікавиться думкою дитини.
|
Зміст запиту конкретний, зрозумілий обом сторонам та задовольняє дитину
Тренер / тренерка:
- на початку зустрічі обговорює та уточнює запит дитини (за потреби конкретизує зміст запиту);
- запрошує дитину до формування спільної мети, плану спільних дій та очікуваних результатів;
- враховує побажання дитини або за потреби доводить доцільність запропонованого бачення задля задоволення запиту.
|
Зустріч побудована відповідно до структури уроку СЕЕН
Тренер / тренерка:
- дотримується рекомендованої структури зустрічі;
- вміло розподіляє час у межах рекомендованої структури;
- мотивує дитину рухатися за планом зустрічі до досягнення очікуваного результату.
|
Фокус уваги на емоційному стані дитини та її самопочутті
Тренер / тренерка:
- відстежує зміни в поведінці учня / учениці під час зустрічі (звертає увагу на це та цікавиться тим, що змінилося, які почуття наразі проживає дитина; підтримує та за потреби допомагає повернутися до зони стійкості);
- сприяє зростанню активності учня / учениці під час зустрічі;
- не нав'язує свою точку зору, не переконує дитину у власному баченні ситуації, що не стосується навчального предмета.
|
Оптимальний вибір методів і засобів задоволення запиту
Тренер / тренерка:
- використовує різні способи пояснення;
- використовує різні засоби (словесні, наочні, практичні тощо);
- уважно спостерігає за процесом сприйняття дитиною навчального матеріалу, за потреби гнучко переорієнтовується та пропонує інші способи досягнення мети.
|
Зміст завдань має практико-орієнтовану спрямованість
Тренер / тренерка:
- надає пояснення від простого до складного, враховуючи рівень обізнаності дитини з теми, що опановується;
- задіює наявний досвід дитини, допомагає набути новий та формує розуміння практичної значущості предмета дослідження;
- звертає увагу на формування навичок самостійного дослідження та опанування дитиною навчального матеріалу.
|
Оптимальне співвідношення змістової та емоційної складових у роботі з учнівством
Тренер / тренерка:
- добирає нечутливий дидактичний матеріал, який не впливає на погіршення настрою або самопочуття дитини (зокрема оминає теми війни, теперішнього місця проживання дитини, батьківства, родинних зв'язків, сімейного стану тощо);
- розпочинає зустріч з тематичного розігріву, який має на меті зв'язок змістової частини заняття та визначення емоційного стану дитини тут і зараз;
- тримає у фокусі уваги зміни в настрої дитини, використовує практики СЕЕН за потреби; якщо взаємодія ускладнена, пропонує рефлексивні вправи та проводить їх.
|
Узагальнення й осмислення результатів зустрічі
Тренер / тренерка:
- перевіряє поступ у розумінні навчального матеріалу в межах запиту (ставить відкриті запитання, пропонує розв'язання кейсів або завдань на перевірку розуміння тощо);
- виявляє супутні навчальні прогалини, фокусує увагу дитини на додаткових зонах зростання;
- мотивує до опанування більшого, пропонує різноманітні джерела для самостійного опрацювання, надає додаткові матеріали (прикріплює додаткові файли, надає покликання на корисні для дитини матеріали, тренувальні завдання тощо).
|
Надання зворотного зв’язку та окреслення перспектив для подальшого розвитку
Тренер / тренерка:
- проявляє емпатичне та активне слухання, застосовує вдумливі діалоги з теми заняття;
- залучає дитину до осмислення результатів діяльності за допомогою запитань, рефлексії;
- використовує інструменти формувального оцінювання для підсилення мотивації та самовідчуття успішності у дитини.
|
Коментарі
0 коментарів
Будь ласка, увійдіть, щоб залишити коментар.